Emsai.ro marketplace tehnic
Marketplace Tehnic
 

Ghidul Comerciantului


Nota: In cadrul acestui ghid, multe capitole sunt formulate ca intrebari si raspunsuri, pentru usurinta la citire.

I. CONTUL DE COMERCIANT

Pe platforma Emsai.ro, vanzatorii sunt numiti Comercianti. Acestia sunt persoane juridice din Romania care comercializeaza produsele din stoc propriu prin intermediul marketplace-ului nostru.

Cine poate deveni Comerciant?

Orice persoana juridica din Romania care corespunde criteriilor noastre de selectie, semneaza contractul de Comerciant si sunt aprobati de echipa Emsai. De remarcat ca se accepta atat firmele (SRL, SA etc) cat si persoanele fizice autorizate (PFA) sau intreprindere individuala (II). Persoanele fizice nu pot vinde produse pe platforma Emsai.ro.

Cine poate cumpara din Marketplace-ul Emsai?

Atat persoanele fizice si cat si cele juridice din Romania pot cumpara produse pe platforma Emsai.ro. De remarcat ca unii comercianti pot alege sa comercializeze produse doar catre persoane juridice, vanzare B2B. Aceasta optiune este la alegerea comerciantului.

Ce fel de produse se vand pe marketplace-ul Emsai?

Marketplace-ul Emsai.ro este un marketplace profesionist, destinat vanzatorilor profesionisti in primul rand. Avem o orientare B2B-first (in principal catre firme) dar desigur ca si persoanele fizice pot cumpara produse. Ca nisa, marketplace-ul nostru se orienteaza catre produsele cu caracter tehnic (industrie, constructii, amenajari, casa si gradina, electrotehnica, electronica, instalatii samd). Produsele non-tehnice (de genul FMCG, alimente, haine, etc) nu pot fi comercializate pe Emsai.ro.

Care este procesul de inscriere pentru contul de Comerciant?

Va creati un cont pe platforma, dupa care ne contactati pentru aprobare. Vi se vor solicita datele firmei si informatii detaliate despre firma Dvs. In acelasi timp vi se vor comunica conditiile de inscriere si veti primi o copie a contractului de Comerciant spre analiza. Dupa ce revizuiti contractul si sunteti de acord, iar echipa Emsai aproba firma Dvs, se semneaza contractul si puteti incepe sa listati produse pe platforma. De remarcat ca este foarte posibil sa solicitam o vizita la sediul Dvs. Inainte de a primi aprobarea spre vanzare pe Emsai.ro.

Am o firma foarte mica, sau sunt PFA. Pot vinde pe Emsai.ro?

Desigur, nu impiedicam ci dimpotriva cautam sa sprijinim companiile mici. Totusi ne vom asigura ca afacerea este reala, ca procesul de facturare si livrare se desfasoara eficient, aceleasi conditii impuse si firmelor mari. Importanta este seriozitatea comerciantului.

La aplicare va trebui sa precizati ce tipuri de produse/categorii veti folosi. Veti primi aprobare individual pe fiecare categorie in parte.

Trebuie sa platesc un abonament pentru a vinde pe Emsai.ro, sau o taxa de inscriere?

Nu. Inscrierea este gratuita si nu exista abonament. Veti plati doar un comision procentual din vanzari, suma totala vanduta. Daca nu aveti vanzari, nu aveti nimic de plata.

Pot sa suspend vanzarea cand merg in concediu?

Desigur, puteti suspenda vanzarea oricand prin bifarea listing-urilor Dvs (paginile cu produse) ca inactive. Cand reveniti din concediu spre exemplu, puteti reactiva listing-urile inactive. Atentie insa, toate comenzile in curs trebuie livrate la timp si retururile procesate daca este cazul.

Pot sa renunt ulterior la contul de Comerciant?

Puteti inchide oricand contul de Comerciant dar termenii si conditiile inchiderii se gasesc in Contractul de comerciant cat si anexele si termenii generali ai platformei Emsai.ro. In principiu trebuie sa va respectati si achitati obligatiile ramase (financiare sau de alta natura) conform contractului, daca sunt.

Pot transfera sau vinde contul meu de Comerciant?

Nu. Conturile, atat de comerciant cat si de cumparator, nu sunt transferabile.

Pot deschide conturi multiple?

Nu. O persoana juridica poate avea un singur cont. In caz contrar riscati suspendarea de pe platforma. Deasemenea, o persoana fizica poate avea un singur cont.

Daca doriti sa administrati conturi la mai multe firme simultan, va trebui sa trimiteti o solicitare catre suport, sa specificati ce firme administrati si in ce calitate, si sa primiti aprobare scrisa din partea Emsai. Dupa aprobare, veti crea cate un cont pentru fiecare firma administrata in acest caz. Puteti folosi aceleasi date personale (ale Dvs) dar va va trebui o adresa distincta de email pentru fiecare cont in parte.

Ce si cum platesc?

Veti plati un comision procentual din suma totala vanduta. Plata se face bilunar, spre exemplu comisionul pentru vanzarile intre 1-15 ale lunii se platesc in saptamana 16-23 ale lunii. Pentru informatii mai precise revizuiti contractul de comerciant. Platile se fac cu ordin de plata.

Ce tipuri de comisionare ofera Emsai Comerciantilor?

In prezent oferim 2 tipuri de comisionare in functie de modul de promovare, organic sau promovat.

Conturile cu comision organic vor primi doar trafic organic Emsai.ro si o vizibilitate mai redusa. In acelasi timp insa comisionul este mai mic. Este util pentru comerciantii mici, cu vanzari reduse, PFA sau firme foarte mici, dar nu este recomandat intrucat volumul vanzarilor este mult mai mic pentru acest tip de cont.

Pentru comerciantii profesionisti, recomandam numai conturile cu comision promovat care ofera volum. In acest caz comerciantul va beneficia de vanzari mult crescute si de ajutorul echipei Emsai pentru marirea vanzarilor si obtinerea unei performante maxime a contului.

M-am inscris, am creat listing-uri dar nu am inca vanzari. De ce?

Daca sunteti sigur ca listingul si preturile sunt in regula, motivul este probabil ca este prea devreme si va mai trebui sa asteptati. Iata de ce.

Emsai.ro are un proces special de promovare si optimizare a vanzarilor, pentru a genera maxim de impact pentru fiecare comerciant in parte. In plus optimizam fluxul de promovare si vanzare pentru fiecare comerciant in parte, si uneori pentru fiecare tip de produs in parte. Acest lucru dureaza. Uneori puteti incepe sa aveti vanzari imediat; dar daca nu se intampla aceasta nu trebuie sa va panicati. Poate dura 1-2 luni de la crearea listing-urilor pana cand fluxul de vanzari se stabilizeaza.

In general, optimizarea vanzarilor dureaza 6-12 luni de la crearea acestora, dupa care se obtine performanta optima. Deci nu disperati daca nu sunt inca vanzari, continuati sa adaugati listing-uri. Si verificati si listing-urile celorlalti Comercianti pentru inspiratie.

Care este valoarea comisionului meu?

Valoarea comisionului este calculata conform procentului de comision prevazut in contractul de comerciant, si se aplica la suma finala totala vanduta incluzand orice alte taxe (TVA si costuri de transport sau ambalare daca este cazul).

De ce se calculeaza comisionul la valoarea totala incluzand TVA si costuri de transport unde este cazul?Nu ar trebui sa fie calculat la suma fara TVA?

In general platformele aplica acest tip de comisionare, din motive intemeiate, care sunt prezentate mai jos. Desigur ca am fi putut comisiona in functie de suma fara TVA, dar din nou datorita acestor motive aplicam un comision la suma finala:

1) Dezavantaj comercianti mici: Daca s-ar face comisionarea la pretul fara TVA, aceasta ar dezavantaja comerciantii mici care nu sunt inregistrati in scopuri de TVA, intrucat acestia nu isi pot deduce TVA-ul de la achizitie (intrare). Astfel protejam comerciantii mici care nu au cod de TVA.

2) Ascundere profit in transport: Unii comercianti vor cauta mereu sa-si ascunda profiturile in pret mic de produs si pret mare de transport (se intampla). Din acest motiv comisionul se aplica la suma totala incluzand tva, transport si ambalare daca e cazul. In acest fel Comerciantul poate decide liber ce si cum stabileste drept cost transport etc, intrucat nu se influenteaza comisionul Emsai.

3) Stimularea vanzarilor prin transport gratuit. Este bine stiut ca transportul gratuit ofera cea mai buna performanta a vanzarilor. Prin acest mod de comisionare incurajam comerciantii sa ofere transport gratuit pentru cat mai multe produse posibil, intrucat acest lucru aduce vanzari semnificativ mai bune.

Ce se intampla cu Comerciantii care nu respecta conditiile platformei sau nu achita comisionul la timp?

Pot primi avertizare, suspendare la vanzare sau chiar inchiderea contului in cazul incalcarilor grave. Pe cat posibil vom cauta sa oferim avertizare si sa dam o sansa comerciantului sa-si rezolve problemele inainte de a lua o decizie foarte restrictiva. In plus se pot aplica taxe de intarziere plata daca este cazul, pentru informatii suplimentare recititi contractul si termenii platformei noastre.

Pot contacta alti Comercianti prin intermediul platformei?

Da, dar numai daca ii contactati in vederea cumpararii de produse de la acestia prin intermediul platformei Emsai.

Pot sa aduc clientii potentiali de pe Emsai.ro pe propriul site sau sa ii conving sa cumpere in afara platformei Emsai.ro?

Nu. Comerciantii care incearca sa duca cumparatorii in afara platformei pentru a evita plata comisionului sau orice alt motiv, risca suspendarea sau inchiderea imediata a contului. Aceasta este o incalcare grava a conditiilor si termenilor contractului de Comerciant.

Pot sa adaug link catre situl meu din paginile cu produse (listing-uri) sau din pagina proprie cu date despre firma?

Nu. Pe platforma Emsai nu sunt permise link-urile catre situri terte. Dar puteti adauga link-uri interne catre alte listing-uri cu produse, fara insa a face acest lucru in mod excesiv. Spre exemplu, puteti adauga link catre un listing separat, cu accesorii pentru produsul vandut.

Pot vinde in orice categorie?

Puteti vinde in categoriile de produse pentru care primiti aprobare din partea Emsai. Va trebui sa solicitati aprobare pentru categoriile noi atunci cand doriti sa extindeti aria de vanzare. Atentie, unele categorii pot insa sa fie limitate sau inchise, in care caz nu veti putea vinde in acele categorii.

Ce este o categorie limitata/inchisa?

O categorie limitata este o categorie in care in prezent nu se mai accepta listing-uri noi si/sau comercianti noi. O categorie inchisa este aceea in care nu apar/nu se pot adauga produse, chiar daca ea exista. Pentru mai multe informatii verificati contractul Dvs. de comerciant.

Am nevoie de o categorie noua, cum fac?

Solicitati categoria printr-un email la suport. Daca este posibil o vom adauga pentru Dvs.

Sunt Comerciant, pot sa si cumpar produsele altor comercianti?

Desigur, chiar incurajam comerciantii nostri sa faca si cumparaturi pe platforma Emsai.

Cum fac cand am probleme?

Pentru probleme / intrebari legate de produsele altor Comercianti sau de comenzile in curs de livrare, contactati Comerciantul din contul Dvs, utilizand mesageria interna Emsai.ro.

Pentru probleme tehnice cu platforma (exemplu: nu va puteti conecta la cont) sau probleme cu contul Dvs de Comerciant, contactati suportul Emsai.ro.

Care sunt orele de suport tehnic Emsai.ro?

Oferim suport tehnic luni-vineri intre orele 9-16.30.

De ce foloseste Emsai.ro mesagerie interna din cont, si nu direct email?

Pentru siguranta trimiterii / livrarii mesajului.

Este stiut ca email-urile pot fi blocate in anumite cazuri, sau nu ajung la destinatar. Din acest motiv se utilizeaza mesageria interna din cont. In acest fel, chiar daca nu ati primit un raspuns, puteti gasi raspunsul in cont daca cealalta parte v-a raspuns deja, si puteti raspunde in siguranta din cont.

Clientul sau Comerciantul va primi un email de notificare ca a aparut un raspuns nou, si se poate folosi link-ul din email pentru accesarea acelui mesaj.

De ce se recomanda crearea de cont pentru cumparatori?

Pentru ca permite multe operatiuni suplimentare, ofera siguranta si control. Prin cont puteti urmari comanda, face modificari, anula sau returna un produs. In plus este extrem de simplu: Cand faceti prima comanda, trebuie doar sa bifati o casuta si contul este creat automat! Optional puteti seta o parola, sau o puteti face ulterior prin functia Recuperare Parola.

Nota, la crearea contului veti fi logat automat si veti ramane logat in cont pentru minim 30 zile. Aceasta pentru usurinta Dvs. Ca sa iesiti din cont apasati butonul Logout.

Platforma Emsai incaseaza banii pentru vanzarile mele?

Nu. Marketplace-ul Emsai nu efectueaza incasarea banilor. Acest aspect ramane de rezolvat direct intre comerciant si cumparator. De notat ca in viitorul apropiat vom introduce si unele functii de integrare cu diversi procesatori de plata (exemplu: Paypal) dar nu efectuam noi incasarea; comerciantul isi va alege procesatorul si va crea un cont de merchant direct cu acel procesator. Pentru siguranta, recomandam incasarea banilor in avans, fie prin ordin de plata, fie ramburs la livrare. Unii comercianti insa vor prefera sa ofere si plata la termen daca doresc.

Care sunt modalitatile uzuale de plata folosite pe platforma Emsai.ro?

Pentru produsele noastre, cele mai folosite modalitati de plata sunt cele cu ordin de plata in avans, sau cu cash la livrare, dar se pot folosi si multe alte metode. Metodele de plata oferite raman la latitudinea Comerciantului.

Doresc sa utilizez un procesator anume de carduri, iar clientii mei sa primeasca link de plata imediata, direct din comanda. Pot face acest lucru?

Contactati suportul tehnic cu intrebari in acest sens. In masura in care este posibil, vom implementa o integrare pentru procesatorul de plata respectiv.

De remarcat ca totusi plata cu cardul online este mai rara in nisele pe care activam. In timp vom extinde suportul pentru diversi procesatori de plata, inclusiv creare rapida de cont de merchant cu acestia, pe cat posibil.

II. LISTING

Ce este un Listing?

Un listing pe situl Emsai.ro reprezinta practic o pagina cu produse a unui Comerciant. Pagina listing poate contine unul sau mai multe produse, functie de caz. Atunci cand contine mai multe produse (listinguri multi-variatiune), este necesara crearea de atribute pentru a face diferentirea intre produse.

Ce sunt Atributele?

Atributele sunt caracteristici ale unui produs in cadrul unul listing, utilizat pentru a face diferentirea intre produse.

Exemplu de atribute: culoare, latime sau lungime etc.

Ce sunt Valorile Atributelor?

Pentru a face diferentierea intre produsele intr-un listing cu mai multe variatiuni de produs, se adauga si se folosesc diferite valori ale atributelor.

Exemplu:

Atribut: culoare

Valori Atribut: Alb, Negru, Albastru.

Ce sunt Variatiunile de produs (sau variante)

Fiecare produs sau model distinct intr-un listing este o Variatiune de produs. Variatiunile se creeaza selectand valori diferite pentru atributele existente in listing.

Exemplu de variatiuni pentru un listing care vinde folie de impachetat:

  • Folie transparenta, 0.2 mm grosime
  • Folie neagra, 0.2 mm grosime
  • Folie transparenta, 0.3 mm grosime
  • Folie neagra, 0.3 mm grosime

De observat ca fiecare variatiune de produs are pret propriu si stoc propriu.

Care este Unitatea de masura standard din listing-uri?

Listing-urile pot avea unitati de masura standard diferite, dupa cum alege Comerciantul. Standard inseamna ca la nivelul unui listing exista o unitate de masura care se aplica tuturor produselor. Unitatea de masura standard este “buc” adica bucata. Daca nu se precizeaza o alta unitate de masura, atunci unitatea de masura aplicata automat de sistem (default) este “buc”.

De observat ca se pot crea si variatiuni care contin mai multe unitati de masura.

Exemplu: Produse cadou (vandute la bucata) si sfoara de impachetat (vanduta la metru) in cadrul aceluiasi listing.

Pentru a adauga variatiuni cu unitate de masura distincta de cea standard la nivel de listing, adaugati un atribut numit “UM” si adaugati valorile dorite pentru unitatea de masura. UM vine de la “unitate de masura”.

Cate atribute se pot adauga intr-un singur listing?

Din cauza limitei de text din selectorul de produse existent in pagina, se recomanda utilizarea de maxim 4 atribute distincte in cadrul unui listing.

Recomandare: Pentru produsele cu 3 dimensiuni distincte (lungime, latime, grosime), se recomanda utilizarea unui singur atribut numit “Dimensiune” cu valori de genul LungimeXlatimeXgrosime. Exemple: “5x1000x2000 mm” sau “0.2x1x1 m”

Cate variante se pot adauga intr-un listing?

Numarul de variante care se pot adauga intr-un listing este nelimitat. Totusi se aplica limitarile generale pe contul Comerciantului, privind numarul maxim de produse care poate fi listat la un moment dat si valoarea totala a stocului pus in vanzare, permise in acel moment.

Pot adauga mai multe listinguri cu acelasi produse?

Da, cu urmatoarele conditii: Sa nu abuzati (spam), sa folositi descrieri distincte pentru fiecare listing (altfel este inutil si chiar dauneaza performantei platformei), si sa aveti in stoc toate produsele listate.

Cum selectez care fotografie de produs apare prima in listing?

Prima fotografie incarcata (apare sus stanga in rand) este cea care va fi principala. Pentru a schimba ordinea, stergeti prima fotografie pana cand prima este cea dorita, si reincarcati restul pozelor ulterior.

Cum schimb ordinea produselor / variatiunilor?

Folositi selectorul din stanga listei de variatiuni, si selectati o noua pozitie pentru produsul dorit dupa care apasati butonelul OK. De observat ca initial produsele sunt plasate in ordinea introducerii lor.

Cat stoc pot afisa intr-un listing?

Cat aveti si doriti. De observat ca se aplica limitele generale de valoare si numar de produse pe cont, si trebuie sa listati doar produse care sunt pe stoc, nu sunt defecte si nu sunt expirate. Vizitati contractul de Comerciant si termenii si conditiile platformei pentru informatii suplimentare.

Pot sa modific stocul oricand?

Da – si este chiar obligatoriu sa mentineti stocul actualizat permanent. Daca vindeti produsele pe alt canal, trebuie sa actualizati si stocul in listing.

Cand se vinde ceva, stocul afisat se scade automat?

Da – sistemul va scadea din stoc cantitatea vanduta. Cand stocul ajunge la zero, produsul respectiv nu mai este disponibil spre cumparare.

Cum afiseaza indicatorul de stoc, stocul meu disponibil pe Emsai.ro?

Cand sunt mai mult de 10 bucati disponibile, sistemul afiseaza "Da" sau "Stoc suficient" pentru reperul respectiv. Atunci cand sunt puse la vanzare sub 10 bucati, la selectie sistemul va afisa numarul exact de bucati disponibile.

In plus, daca se incearca comanda unui numar foarte mare de bucati (mai multe decat exista in stoc), cumparatorul va fi avertizat ca nu toata cantitatea este disponibila ci doar ... x bucati.

Ce preturi pot utiliza?

Fiecare Comerciant isi stabileste pretul cum doreste. Testarea de diverse variante de pret va duce in timp la gasirea pretului optim.

Care este pretul minim al unui produs?

Produsele vandute pe Emsai.ro trebuie sa aiba un pret de minim 2 RON. Pentru produse foarte ieftine, recomandam vanzarea la set, spre exemplu: Un set de 25 de suruburi.

Preturile afisate ale prosduselor includ TVA?

Da, toate preturile afisate pe Emsai.ro trebuie sa includa TVA (daca este cazul, si Comerciantul respectiv este inregistrat TVA); adica sunt preturi finale asa cum sunt platite de cumparatori. Comerciantul trebuie sa precizeze daca factura pe care o va emite include TVA sau nu.

Se emite factura catre cumparator?

Toti Comerciantii trebuie sa ofere factura pentru fiecare comanda primita. Nota, in viitor vom oferi si facilitati de facturare interne pe Emsai.ro. In anumite situatii putem solicita comerciantului o copie a facturilor emise.

Trebuie sa precizez tara de origine, furnizorul produselor si modelul inclusiv codul EAN, GS1 etc?

Echipa Emsai isi rezerva dreptul de a solicita acum si pe viitor, toate aceste informatii. In viitor este posibil sa devina obligatorie utilizarea codurilor produsului.

De ce nu pot sterge un atribut / o valoare de atribut?

Daca un atribut este deja utilizat (s-a adaugat minim o varianta), atributul nu mai poate fi sters pentru ca este in uz.

Similar, valorile atributelor deja utilizate nu pot fi sterse.

Cum creez un listing similar unului existent?

Folositi butonul “Dup.” (duplicat) din partea dreapta a listei de listing-uri, pentru crearea unui duplicat, dupa care il editati pe acesta.

Care sunt pasii crearii unui listing?

In primul pas trebuie sa introduceti un titlu si sa selectati o categorie. Sistemul va verifica daca titlul este permis si daca Comerciantul are aprobare pentru categoria respectiva. Atentie, trebuie sa selecati cea mai potrivita categorie din lista, pentru produsul Dvs.

Dupa Salvare, in urmatorul pas se vor putea adauga fotografii, descriere, atribute, valori atribute si in final variante de produs.

Pot folosi diacritice in descrieri?

Utilizarea de diacritice in titlul produselor este interzisa pe Emsai.ro. Titlurile noastre sunt optimizate si apar si in URL-ul catre pagina respectiva, iar acesta trebuie sa nu contina diacritice.

In descriere se pot introduce diacritice, dar nu recomandam paginile cu diacritice. Puteti spre exemplu folosi scrie produsul respectiv in ambele variante, atat cu diacritice cat si fara; acest lucru este permis si poate aduce mai multe vanzari din cautari organice cu diacritice, desi volumul de cautari cu diacritice este mult mai mic decat cele fara diacritice. Dar folosirea doar a variantei cu diacritice nu este recomandata pe situl Emsai.ro.

Am un singur produs per listing, cum fac?

Creati o singura variatiune, introduceti stocul si salvati. Nu introduceti niciun fel de atribute in acel listing.

Care sunt limitele si conditiile pentru fotografii?

Fotografiile trebuie sa fie de maxim 2MB pentru a putea fi incarcate pe Emsai.ro. Daca le aveti mai mari, folositi un soft de grafica pentru redimensionare, spre exemplu Gimp sau Photoshop.

Formatul utilizabil in prezent pentru fotografii este JPG. In prezent se pot adauga maxim 6 fotografii per listing.

De mentionat ca dimensiunea minima recomandata pentru poze este 600x600 pixeli, 72 DPI. Daca aveti fotografii de dimensiuni mari, sistemul le va redimensiona automat la dimensiunea de 1400x1400 pixeli.

Este recomandat ca fotografiile sa fie in format patrat pe cat posibil. Suplimentar, pozele trebuie sa fie clare, facute cu iluminare buna si pe cat posibil fara zgomot sau blur.

Fotografiile trebuie sa contina maxim 10% text si pot fi colorate dar sa nu contina culori foarte stridente, suparatoare, mentinand un ton profesional al fotografiei. Pentru produse care au mai multe poze in functie de tipul produsului, puteti folosi text in poze pentru a diferentia care produs se potriveste cu poza respectiva.

Recomandam utilizarea unui profesionist pentru crearea de fotografie de produs, pe cat posibil.

Cum adaug o Descriere?

Introduceti textul dorit in caseta Descriere.

Important: Emsai.ro nu permite introducerea de tag-uri Html, dar foloseste un pseudo-limbaj de formatare similar celor folosite la forumuri (precum BBCode). Deasupra casetei descriere exista cateva moduri de formatare. Spre exemplu pentru a face un text bold, selectati textul si apasati butonul B (bold). Se va genera automat codul de formatare [B]textul meu[/B] care face ca textul sa apara cu bold. Similar se poate genera italic, underline etc.

Ce fonturi pot utiliza?

Folositi fonturile afisate deasupra casetei Descriere, sunt disponibile fonturi diferite si cu dimensiuni diferite. Selectati textul si aplicati fontul dorit. Similar se poate utiliza si o culoare diferita pentru textul selectat.

Pot introduce link-uri in descriere sau incarca atasamente?

In viitorul apropiat se va permite introducerea de atasamente (exemplu:fise tehnice) si/sau link-uri dar numai catre alte pagini de pe Emsai.ro. In perioada beta, acest lucru nu este inca posibil.

Ce sunt casetele InfoTab?

Sunt casete informationale, de formatare text astfel incat sa fie mai usor de citit de catre utilizator. Folosirea lor nu este obligatorie dar este recomandata. Spre exemplu puteti avea casete infotab de tipul “Caracteristici principale”, “Aplicatii”, “Avantaje”, “Bine de stiut”, “FAQ” samd.

Pentru a introduce o caseta infotab, plasati cursorul in descriere si apasti butonul Infotab, dupa care completati titlul si continutul casetei.

Nota: Recomandam cu caldura utilizarea casetelor InfoTab, pentru ca face listing-urile mai organizate si mai lizibile, ca un format de afisare unitar in cadrul platformei. Din acest motiv vanzarile pot fi imbunatatite prin usurinta la citire.

Formatari speciale

Prin introducerea “:: ” la inceput de rand, intr-o caseta InfoTab, va crea un bullet in acel rand (punctulet la inceput de rand), util pentru liste de caracteristici produs spre exemplu.

Cum activez un listing?

Inainte de a activa listing-ul, salvati si verificati ca totul este introdus corect prin butonul “Vizualizare listing”. Trebuie sa aveti grija in special la titlu, intrucat modificarea ulterioara a titlului este posibila dar nu este recomandata. Daca listingul este gata de publicare, editati si selectati caseta “Activ” din josul paginii dupa care salvati.

Cand apare listing-ul meu pe site?

Din momentul in care activati un listing, el nu devine vizibil pe site imediat, ci intra in asteptare (pending) pentru a fi verificat de echipa Emsai. Dupa ce este verificat este aprobat si devine activ.

Daca sunt necesare corecturi, veti fi informat(a) de catre un reprezentant Emsai. De observat ca unele listing-uri nu pot fi activate/reactivate dupa dezaprobare, spre exemplu cele care contin produse care incalca conditiile de utilizare ale Emsai.ro.

Pot folosi Brand-uri (Marci inregistrate)?

Puteti introduce/utiliza doar Brand-uri (marci comerciale) asupra carora aveti un drept de utilizare comerciala acordat de posesorul marcii respective. In caz contrar riscati suspendarea listing-urilor respective pe motiv de copyright. Atentie insa, pe situl Emsai nu este permisa listarea produselor contrafacute, deci aveti grija ca toate produsele Dvs sa fie 100% originale.

Important: Pe situl Emsai.ro nu se pot utiliza marcile urmatoare: Teflon, Plexiglas, ca urmare a deciziei posesorilor acestor marci.

Cat timp este valabil un listing?

In prezent nu exista o limitare de timp pentru listing-uri. In viitor vom introduce si listing-uri cu timp limitat, in special 30 zile.

De ce nu se recomanda modificarea titlurilor ulterioara publicarii (activarii) unui listing?

Pentru ca prin modificarea titlului puteti pierde vanzari care vin din cautari organice.

Cuvintele din titlu sunt foarte importante pentru SEO si sunt utilizate si in URL-ul paginii (primele 10 cuvinte) si sunt indexate astfel de Google. Atunci cand modificati titlul ulterior, puteti pierde temporar trafic din cautarile organice. Din acest motiv este bine sa introduceti titlul optim de la bun inceput.

Cand se vinde un produs, Emsai.ro imi scade automat stocul?

Da, stocul afisat este scazut automat pentru fiecare articol vandut. Cand stocul ajunge la 0, se dezactiveaza automat variatiunea respectiva. Daca tot stocul din listing ajunge la 0, listingul se dezactiveaza si poate fi reactivat doar adaugand alt stoc.

Cum pot sa-mi conectez propriul software de facturare/stocuri la platforma Emsai.ro?

In viitorul apropriat vom activa interfata API Emsai.ro care permite acest lucru.

Pot vinde servicii pe Emsai.ro?

In prezent nu. In viitor vom introduce si vanzarea de servicii, precum si produse virtuale. Pentru moment puteti comercializa doar produse fizice, obiecte.

Cum se introduce si se calculeaza pretul de transport si/sau ambalare?

Contul va permite adaugarea unui pret fix de transport per listing, precum si a unui procent suplimentar pentru fiecare bucata suplimentara vanduta catre un client.

Exemplu:

Cost de transport 10 lei, procent de 10%: Daca se cumpara 1 produs, transportul este 10 lei, iar daca se cumpara 2 produse, pretul este 10 + 1x0.1 = 11 lei.

Important: Daca introduceti 100% la procentul suplimentar, pretul de transport se va multiplica pentru fiecare bucata de produs cumparata (exemplu: 1 bucata cumparata=10 lei, 2 bucati = 20 lei samd.)

Cost de Transport per Kg

Puteti utiliza costul de transport per KG in functie de produs. Pentru aceasta, trebuie sa introduceti si greutatea in KG pentru fiecare variatiune in parte. Important, aceste costuri pot fi folosite separat sau cumulat.

Exemplu: Ati setat 30 Ron cost de transport si 1 Ron pentru fiecare KG. In acest caz, un colet de 10 kg va avea un cost de transport de 30 ron + 1Ron x 10 = 40 Ron cost total de transport on cazul de mai sus.

Pot sa includ Cost de Ambalare?

Produsele fragile sau de dimensiuni mari pot necesita si costuri de ambalare. Puteti adauga astfel de costuri in mod similar cu cele de transport. Recomandam utilizarea costului de ambalare separat doar in cazuri speciale. Nota, trebuie sa aveti aprobare scrisa Emsai inainte de a utiliza cost de ambalare.

Pot sa dau transport gratuit pentru comenzile peste o anumita valoare?

In Politica de Transport asociata listingului, puteti specifica o valoare pentru transport gratuit. La atingerea acelei valori, transportul devine gratuit. Daca setati 0 in acest camp, se dezactiveaza transportul gratuit la o suma anume (0=functie inactiva).

Cum fac daca vreau sa ofer transport gratuit pentru orice comanda, indiferent de valoare?

Este chiar recomandat sa oferiti transport gratuit pe cat posibil, intrucat mareste vanzarea. Pur si simplu introduceti 0 la costul de transport in listingul respectiv.

Ce este costul de transport/ambalare neprecizat?

Unii Comercianti de produse de dimensiuni mari (exemplu: materiale de constructii) pot primi aprobare din partea echipei Emsai pentru utilizarea de cost de transport neprecizat, pentru ca fiecare comanda distincta necesita un transport personalizat.

In acest caz, dupa plasarea comenzii, Comerciantul va seta un cost de transport pentru cumparator, iar cumparatorul poate accepta sau nu pretul. Daca accepta pretul, comanda devine activa si va fi livrata de Comerciant. Daca cumparatorul nu accepta pretul, comanda se anuleaza fara probleme pentru ambele parti.

Nota, aceasta functie poate fi folosita/activata doar cu aprobare speciala din partea Emsai si doar pentru produse speciale, agabaritice, foarte scumpe sau extrem de fragile.

Ce reguli trebuie sa respecte Comerciantii?

Pentru informatii va rugam sa cititi cu atentie Contractul si termenii de utilizare Emsai.ro. Ca principii de baza, listing-urile trebuie sa fie corecte, complete, actualizate, iar stocurile sa fie reale. In plus comenzile nu pot fi anulate nejustificat fara urmari asupra Comerciantulul.

Care sunt urmarile pentru incalcarea regulilor de catre Comercianti?

Din nou, cititi contractul pentru informatii complete. Ca principiu, trebuie sa detineti in stoc cantitatea de produs listata, produsul sa corespunda exact descrierii (inclusiv starea acestuia), sa fie ambalat corespunzator si trimis la timp catre Client. Daca se incalca regulile, Comerciantul poate fi penalizat prin scaderea volumului de vanzari de catre sistem. In cazuri severe, vom proceda la inlaturarea Comerciantului de pe platforma (exemplu: frauda, produse interzise).

Ce sunt Politicile de Transport?

O politica de transport contine modalitatile de transport disponibile pentru un listing. Spre exemplu un Comerciant poate selecta 1-2 curieri sau ridicare directa de catre client. Pentru listing-uri diferite cu produse de alt tip, se poate crea si utiliza o Politica de Transport diferita.

Ce sunt Politicile de Plata?

O politica de plata contine modalitatile de plata disponibile pentru un listing. Pentru listing-uri diferite cu produse de alt tip, se poate crea si utiliza o Politica de Plata diferita.

De mentionat ca unele modalitati de plata sunt in avans (Exemplu: OP avans, Paypal). In aceste cazuri, Comerciantul va trimite comanda abia dupa receptionarea platii de la client si va confirma acest lucru prin contul sau.

Timp de Livrare

Setarea de Timp de livrare este disponibila in Politica de Transport. Spre exemplu daca selectati 1 zi lucratoare, comanda va trebui trimisa catre client cel tarziu a doua zi (lucratoare) pana la ora 23.59.

Cu cat specificati un timp de livrare mai scurt, cu atat vanzarile vor creste. Multi clienti sunt nerabdatori sa primeasca produsele comandate. Pe de alta parte, este foarte important pentru comercianti sa livreze comenzile in timpul specificat, in caz contrar veti avea o incalcare a conditiilor pe cont si performanta contului poate fi degradata.

Ora Limita

Puteti specifica Ora limita pana la care faceti expedierea. Spre exemplu daca selectati la Timp de Livrare “Aceeasi zi” si ora 12.00 ca ora limita, atunci toate comenzile primite pana in ora 12.00 trebuiesc trimise in aceeasi zi, iar cele primite dupa ora 12 vor fi trimise in urmatoarea zi lucratoare. Practic pentru orice comanda primita dupa ora limita se mai adauga o zi in termenul de livrare. Sistemul calculeaza automat timpul estimat de livrare si afiseaza acest lucru in pagina cu rezultate cautare produse catre clienti, deci este foarte important ca acesti doi parametri sa fie setati cu atentie.

Notificari prin Email

Atunci cand starea unei comenzi se modifica, partile vor primi un email de notificare. Spre exemplu clientul va fi notificat prin email atunci cand Comerciantul a marcat comanda ca fiind Trimisa.

III. SETARI COMERCIANT

In aceasta sectiune puteti efectua diverse setari specifice contului de Comerciant, printre care puteti introduce Politica de Business si/sau functia numita Pret minim per Articol.

Ce este Politica de Business?

Fiecare Comerciant trebuie sa introduca propria Politica de Business in cont, in care specifica diverse conditii proprii de vanzare. Politica de Business trebuie sa contina in mod obligatoriu si contitiile de retur pentru cumparatori persoane juridice. Pentru cumparatori persoane fizice, regulile de retur sunt stabilite prin lege – recititi Contractul de comerciant si Termenii de utilizare Emsai.ro pentru detalii.

Politica de Business este afisata in josul fiecarei pagini listing, prin click pe butonul \/ (dropdown).

Setarea Pret Minim per Articol

In pagina de setari comerciant puteti stabili optional un pret minim per articol. Spre exemplu daca introduceti un pret minim de 50 de lei, nu veti putea vinde din greseala un produs cu 10 lei pentru ca sistemul nu va permite acest lucru. Functia este introdusa pentru a preveni vanzarile la pret zero sau pret mult prea mic din greseala operatorului care introduce/actualizeaza listingul, spre exemplu.

[Sfarsit]